חרדה ודיכאון בקרב סטודנטים וטיפול LICBT

חרדה ודיכאון בקרב סטודנטים

על פי סקר שנערך על ידי ה- American College Health Association (ACHA), אשר דווח כי כמעט אחד מכל שישה סטודנטים (15.8%) אובחן או מטופל בהפרעת חרדה.

באותו הסקר עולה כי 21.9% מהסטודנטים אמרו כי במהלך 12 החודשים האחרונים, החרדה השפיעה לרעה על הביצועים האקדמיים שלהם, שהתבטאה בקבלת ציון נמוך יותר בבחינה או בפרויקט חשוב, אי השלמת או פרישה מקורס. 13.8%כמו כן דיווחו כי ב -12 החודשים האחרונים, הדיכאון השפיע על הביצועים האקדמיים שלהם.
לעיתים כדאי פשוט לפנות לטיפול LICBT קוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה כדי לפתור את הבעיה.

מתי כדאי ללכת לטיפול

כאשר העצבות, החרדה, הדיכאון או מצב הרוח שלך מפריע ליכולת שלך לתפקד בלימודים מקשה על הריכוז וההישגים, גורמת לחרדת בחינות, מקשה בחיי החברה, לעיתים מעלה תחושת לחץ או פאניקה - זה הזמן שבו כדאי לפנות לעזרת טיפול LICBT, טיפול קוגניטיבי התנהגותי  טיפול הניתן ע"י מטפל CBT בעצימות נמוכה.


טיפול LICBT נמצא יעיל במיוחד בהפחתת חרדות ודיכאון, חרדת בחינות, חרדה חברתית, ביטחון עצמי או דימוי עצמי נמוכים. הטיפול משלב הבנייה קוגניטיבית המאפשרת לזהות ולתקן עיוותי חשיבה ולייצר במקומן מחשבות מאוזנות ומציאותיות, עם אימון התנהגויות בפועל בצורה מדורגת המאפשר להוציא את הידע לפועל בהתמודדות בעולם האמיתי.