קידום אתרים בסביבה האקדמית –טיפים בסיסים שלא עולים כסף אבל שווים זהב

קידום אתרים בסביבה האקדמית
מנועי החיפוש ובראשם גוגל מיחסים אמינות גבוה לאתרי אקדמיה (מקצועני קידום אתרים מכנים זאת בשם trust ) לכן כברירת מחדל אתרים בסביבה האקדמית מקבלים עדיפות במנועי החיפוש ונהנים מ PR - Page Rank גבוה ביחס לאתרים מסחריים.

למרות זאת גם אתרי האקדמיה מצואים היום בסביבה תחרותית וכדאי להבין את הפעולות הבסיסיות אותם נוכל לעשות לבד כדי להקל על מנועי החיפוש ולאפשר דירוג גבוהה יותר של האתר בתוצאות האורגאניות (תוצאות חיפוש לא ממומנות).

עשרת הטיפים שבהמשך לא מהווים תחליף ליועץ מקצועי אבל בהחלט יוכלו לתרום לדירוג האתר

  1. לכל עמוד חייבת להיות כותרת (title) ייחודית משלו (זו הכותרת שאנו רואים בראש הדפדפן בשורה הכחולה של האקספלורר או הפיירפוקס) – השורה הזו גם מהווה את כותרת הקישור בתוצאות החיפוש. הכותרת צריכה להכיל את מחרוזות המפתח עליהן דן העמוד. (ראו התמונה בתחתית הרשימה)
  2. לכל עמוד צריך להיות תיאור ייחודי משלו – Meta Data – Description – תיאור זה המוטמע בקוד העמוד מופיע בדרך כלל כפסקת התיאור בדף תוצאות החיפוש בגוגל. התיאור צריך להכיל את מחרוזות המפתח עליהן דן העמוד.
  3. Meta Data – Keywords – מילות החיפוש או ליתר דיוק מחרוזות החיפוש מוטמעות בקוד העמוד ואינן נראות לגולש – כאן יש לציין את מחרוזות המפתח עליהן דן העמוד. חשיבות רכיב זה פחותה מבעבר אך עדיין מומלץ בכל זאת ליישם אותה
  4. היררכית תוכן – תוכן העמודים חייב להיות קריא וברור, בנוי בצורה טבעית לקורא ומסודר בצורה היררכית של חשיבות. עליו להכיל כותרות ברורות ותחתיהן התוכן הרלבנטי (רצוי לעשות שימוש אף בכותרות מישנה)
  5. פיזור מחרוזות החיפוש בצורה הגיונית וסבירה בעמוד, אין להגזים בשימוש בהן (די בחזרה של בין 3% ל 4% מתוך התוכן כולו.
  6. יש להימנע מכפילות תוכן / הכפלת עמודים – מנועי החיפוש רואים בכך ניסיון למידע זבל וטריק לא אתי ועלולים לפגוע בדירוג האתר
  7. גוגל כמנוע המוביל מנתח את תוכן העמוד וכך קובע את נושא העמוד מבחינתו, יש לנסח את תוכן העמוד בצורה ברורה ונכונה תחבירית (בעיקר באנגלית) מומלץ להתמקד בנושא אחד בכל עמוד - חזרה מיותרת על מילות מפתח לא תועיל ועלולה להתפרש כניסיון לא אתי וזיבול
  8. חשיבות העמוד נקבעת גם על ידי ניתוח העמודים שבסביבתו ושמצביעים עליו. כלומר מנווע החיפוש המודרני הוא בעל יכולות ניתוח תכנים מורכבים ומשייך חשיבות לCLASTER אשכול המידע באתר הסובב את העמוד. לכן כדאי לערוך מספר עמודי תוכן הקשורים לאותו נושא ומקושרים אליו.
  9.  יצירת קישורים בין אתרים אמינים (רצוי אקדמיים) הדנים באותו נושא מחזקים את דירוגו ואת חשיבותו. החלפת קישורים כאלו תועיל אך יש לשים לב שעדיף לקבל קישורים מאשר להוציא :) 
  10. כדאי לשמור על האתר חי, להוסיף לו תכנים ולעדכן אותו באופן שוטף
תמונה: חשיבות ומיקומי הכותרת (title) במסגרת קידום אתרים
כותרת העמוד לצורך קידום אתרים

כאמור יש עוד נושאים הדורשים התייחסות בעת בניית אתר אינטרנט לצורך קידום אתר כמו קידום בסביבת מדיה חברתית, פעולות שיש להמנע מהן, התיחסות לקבצים ויזואליים או קבצי שמע, ארכיטקטורת מידע, ניווט באתר, קישורים, אופטימיזצית קוד וכו'. אל נושאים אלו אתייחס בעתיד... אז קדימה תתחילו להתקדם :)


בינתיים לכל מי שמעוניין להעמיק בנושא ימצא עיניין רב בבלוג קידום אתרים בגוגל AskPavel