בניית אתרים עבור מוסדות אקדמיים - אתרי אקדמיה

מענה אופטימאלי לצרכים ייחודיים, מורכבים ומשתנים בסביבה תחרותית ובהתמודדות עם שינויי תפיסה בקרב קהלי היעד.

לכל סביבה ארגונית תרבות וצרכים ייחודיים משלה, צרכים אלו נובעים כמובן מאופי הארגון, תחום פעילותו ובתקופה האחרונה יותר מתמיד גם מהשפעות חיצוניות והתמודדות עם שינויים תפיסתיים בחברה הסובבת אותה. הסביבה האקדמית היום מתמודדת בפני אתגרים רבים הן במשורי המחקר והלימוד והן במשורי התחרותיות והתקציב. יתרה מכך נאלצת הסביבה האקדמית הגבוהה להתמודד עם שינויי הראיה והתפיסה בקרב קהלי היעד לסוגיהם השונים את המוסדות האקדמיים עצמם וטשטוש ההבדלים בניהם.

לאור ריבוי ומגוון האפשרויות העומדות כיום בפני סטודנטים פוטנציאלים, אנשי הסגל, עמיתי מחקר ותורמים מהארץ ומהעולם חודרת לעולם האקדמי יותר ויותר ההבנה וההפנמה בצורך הקידום השיווקי והתדמיתי. שלא כמו בעבר לא די במסירות, בהישגים ובהעמקה בתכנים האקדמיים כדי לכוון ולמשוך את קהלי היעד אל החוג, המחלקה או אל מכון המחקר. גם לא די במוניטין שרכש לעצמו המוסד היוקרתי ובמסורת מפוארת וארוכת השנים שלו כדי לקבץ אליו את הסטודנטים הפוטנציאליים ואת התרומות להן הוא זקוק.


אתר האינטרנט המהווה כלי שירות, עבודה ולימוד חשוב במסגרת פעילותו של הגוף האקדמי (מערך שיעורים, מבחנים, פעילויות, הודעות, לוחות וכמובן מידע למתעניינים, לסטודנטים ולסגל) הופך לשמש גם כחלק מרכזי מהמערך השיווקי והתדמיתי אליו נידרש היום הגוף האקדמי.

מעבר להיותו של אתר האינטרנט הכלי בעל יחס ה- ROI (עלות תועלת) הגבוהה ביותר לצורך העברת מסרים שיווקיים ותדמיתיים. האתר הוא הנגיש, הזמין, הדינאמי והעדכני ביותר לקהלי היעד הפוטנציאליים מבין כל אמצעי השיווק הקיימים כיום. בפיתוח ובתכנון מדוקדק ונכון של ארכיטקטורת המידע, מערכות ניהול התכנים של האתר האקדמי אשר יועדו לבניית תכנים לימודיים ואינפורמטיביים באופים, יוכלו לשמש גם את מרבית התכנים השיווקיים. אולם שלא כמו בעבר מתעורר כיום הצורך המובהק לצור בידול ברור ולהדגיש את החוזקות והיתרונות היחסיים של החוג, המחלקה או מכון המחקר. יצירת המיתוג הנכון והמתאים באמצעים ויזואליים ובאמצעים תחושתיים לא מודעים מסייע בעיצוב הדימוי בעיני קהלי היעד שלו ומכאן חשיבותו הרבה.

בשל השינויים שציינו בסביבה האקדמית והתרבותית ככלל, בתקופה האחרונה עוברים האתרים האקדמיים מהפך. לא עוד פתרונות זמניים ותלאים על תלאים, לא עוד פתרונות עראיים, "חסכוניים" ולא מקצועיים אשר עלולים לפגוע קשות במוסד ובתדמיתו בטווח הארוך ולהותירו מאחור בתחרות השיווק הבין מוסדית. משמעותה של פגיעה כזו לטווח הארוך הינה פחות סטודנטים, ירידה ביוקרה, חוסר אטרקטיביות לתורמים ובסופו של דבר עלולה להוביל גם לנטישת סגל לטובת מוסדות אחרים.

כותב הבלוג הינו מנכ"ל חברת ICS – Interactive Communication Solutions. חברת ICS היא מוותיקות חברות האינטרנט בארץ והמובילה בתחום בניית אתרים לסביבה האקדמית. לחברה ניסיון רב שנים בתכנון וביצוע עשרות רבות של פרויקטים עבור מוסדות אקדמיים הן באיפיון ובפיתוח יישומים לעולם התוכן האקדמי והן לצידו התדמיתי. בניית האתרים לסביבה האקדמית נעשת בחברה על בסיס ידע רחב והבנה עמוקה של התרבות הארגונית והצרכים הייחודיים והמשתנים בסביבה זו. בין לקוחותינו בתחום בניית אתרים עבור מוסדות אקדמיים נמנים האוניברסיטה העברית, מכון וייצמן, אוניברסיטת תל אביב, בר אילן, המכון לננוטכנולוגיה שבטכניון, HIT, בית הספר הגבוה לטכנולוגיה, מכללת לוינסקי, מכון ירושלים לחקר ישראל ועוד.

הניסיון הרב שנצבר בחברה הן בבניית אתרים לאקדמיה והן בעיצוב אתרים לחברות מסחריות בשוק התחרותי מאפשר ל-ICS לספק מענה אופטימאלי ומאוזן המשלב באתר את הצרכים האקדמיים המורכבים ואת המיתוג והתדמית החיוניים. תכנון האתר וקביעת ארכיטקטורת המידע מתבצעת בשילוב פסיכולוג ארגוני חברתי המתמחה ברשת האינטרנט. מערכות ניהול התוכן מתקדמות וידידותיות מבוססות טכנולוגיות עדכניות ומפותחות על פי צרכי הלקוח. סטודיו העיצוב בחברה, זוכה פרסים והכרה בינלאומית מתמחה במיתוג באינטרנט וביצירת שפה ויזואלית ייחודית לכל לקוח.