תפישת המותג והשפה החזותית בעולם אתרי האינטרנט של המוסדות האקדמיים עברה מהפכה משמעותית בשנים האחרונות. גלגל התנופה בתהליך זה היה עלייתן של המכללות המסחריות וריבוי האופציות העומדות בפני הסטודנט הפוטנציאלי. בשל התחרותיות שנוצרה עלתה במידה רבה חשיבותם של השיווק והתדמית ומכאן ההשפעה המיידית על יצירת המותג האקדמי האינטרנטי השם דגש על החוזקות והבידול של כל מוסד.
בניית אתרים עבור מוסדות אקדמיים שסבלו במהלך שנים רבות מתופעת "אתר הבן של השכן" (אליה נתייחס בעתיד בפוסט נפרד) או מתופעת "יש לי סטודנט שיודע HTML ויעשה לי אתר בחינם" נעלמת בהדרגה ומפנה את מקומה לעשייה מקצועית.
כיום בניית אתרים בסביבה האקדמית נעשת בעיקרה באופן מקצועי במיקור חוץ והיא מבוססת על ארכיטקטורת מידע מתאימה ופיתוח שפה חזותית ייחודית תפורת לקוח התורמת לחיזוק ערכי המותג של המוסד.
מקבלי ההחלטות בסביבה האקדמית הפנימו כי הגישה הישנה שלא טרחה להשקיע בשיווק ומיתוג הובילה במהלך הזמן לירידה בכמות הנרשמים המתעניינים. כיום ברור לכולם כי אתר האינטרנט הוא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה ויש לעשות בו שימוש אמיתי כחלון ראווה אטרקטיבי.
במסגרת בניית אתרים בסביבה תחרותית כזו (תקציבית, תחרות על סטודנטים פוטנציאלים, תורמים, חוקרים מהארץ והעולם וכו') חשוב ליצר שפה חזותית מקצועית בסטודיו המתמחה במיתוג אינטרנטי והמבין לעומק את הסביבה האקדמית. עיצוב בסטודיו כזה ידע להעביר את חוזקות המותג, בידולו וערכיו הן בדרך ישירה והן בדרכים בלתי אמצעיות.
דוגמאות לעיצובים מהדור החדש והאיכותי של בניית אתרים בסביבה האקדמית:
בניית אתר המכון לננוטכנולוגיה ע"ש ראסל ברי - הטכניון

בניית אתר המחלקה לסימטריה, המחלקה לכימיה, האוניברסיטה העברית

בניית אתר הפקולטה לביולוגיה - הטכניון

בניית אתר מכללת SCE - מכללה אקדמית ע"ש סמי שמעון:

בניית אתרים עבור מוסדות אקדמיים שסבלו במהלך שנים רבות מתופעת "אתר הבן של השכן" (אליה נתייחס בעתיד בפוסט נפרד) או מתופעת "יש לי סטודנט שיודע HTML ויעשה לי אתר בחינם" נעלמת בהדרגה ומפנה את מקומה לעשייה מקצועית.
כיום בניית אתרים בסביבה האקדמית נעשת בעיקרה באופן מקצועי במיקור חוץ והיא מבוססת על ארכיטקטורת מידע מתאימה ופיתוח שפה חזותית ייחודית תפורת לקוח התורמת לחיזוק ערכי המותג של המוסד.
מקבלי ההחלטות בסביבה האקדמית הפנימו כי הגישה הישנה שלא טרחה להשקיע בשיווק ומיתוג הובילה במהלך הזמן לירידה בכמות הנרשמים המתעניינים. כיום ברור לכולם כי אתר האינטרנט הוא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה ויש לעשות בו שימוש אמיתי כחלון ראווה אטרקטיבי.
במסגרת בניית אתרים בסביבה תחרותית כזו (תקציבית, תחרות על סטודנטים פוטנציאלים, תורמים, חוקרים מהארץ והעולם וכו') חשוב ליצר שפה חזותית מקצועית בסטודיו המתמחה במיתוג אינטרנטי והמבין לעומק את הסביבה האקדמית. עיצוב בסטודיו כזה ידע להעביר את חוזקות המותג, בידולו וערכיו הן בדרך ישירה והן בדרכים בלתי אמצעיות.
דוגמאות לעיצובים מהדור החדש והאיכותי של בניית אתרים בסביבה האקדמית:
בניית אתר המכון לננוטכנולוגיה ע"ש ראסל ברי - הטכניון

בניית אתר המחלקה לסימטריה, המחלקה לכימיה, האוניברסיטה העברית

בניית אתר הפקולטה לביולוגיה - הטכניון

בניית אתר מכללת SCE - מכללה אקדמית ע"ש סמי שמעון:
