Generation Z – הנה אני בא (לאקדמיה)
בבלוג כבר התייחסתי לא מעט לדור ה Y, הוא Generation Y המפורסם. כתבתי על החשיבות הרבה שיש לשימוש ולנוכחות במדיה חברתית כדי לעורר בו עיניין, לערב אותו, לזכות באמונו ובנאמנותו. הכל נכון, אבל נכבדי היקרים בפתח עומד הדור החדש Generation Z, והוא מאפיל על קודמו בכל מובן כשזה מגיע לנגישות דיגיטאלית ובמיוחד לרשת האינטרנט. אם אתם רוצים להיות כאן עוד 5 שנים כדאי שתתחילו להתכונן...
Genration Z הוא הכינוי של ילידי אמצע שנות ה90 ועד 2009, או כפי שהם מוכרים בכינוים נוספים בניהם " Digital Natives" ו- " , .Net Generation". השמות אומרים הכל...
החברה הללו הם ללא ספק הדור הכי מקושר ומחובר שאי-פעם הסתובב על הכוכב שלנו, לרבים מהם ניסיון של חיים שלמים בשימוש בטכנולוגיות תקשורת ומדיה דיגיטאלית וחברתית. הם חיים ונושמים אינטרנט, טכנולוגיות מסרים מיידיים, מסרוני טקסט ומולטימדיה, נגני וידאו ומוזיקה, משחקי מחשב מתוחכמים, מכשירים ניידים וטלפונים חכמים. Generation Z אינו מוגבל למחשב האישי, הוא חיי באינטרנט ובעל כישורי מולטיטסקינג שלא נראו בדורות לפניו.
Generation Z יכולים לעבוד ביותר ממחשב אחד (נייח ונייד), לגלוש במספר דפדפנים, לראות טלביזיה, לנהל שיחה במסנג'ר עם מספר חברים, לענות לטלפון, להכין שעורים, לכתוב טוויטים ופוסטים וכל זה בו זמנית.
מומחי בניית אתרים למוסדות אקדמיים כיום עדיין מתמודדים עם האתגר אותו מציב בפניהם Generation Y (זכרו שרבים מחברי הסגל באוניברסיטאות כולל עדיין את Generation X שחלקו עדיין מתקשה בשימוש והבנת נושא הווב 2.0 (web 2.0) ככלל ומדיה חברתית בפרט). בעתיד הקרוב נראה יותר ויותר שימוש בכלי אינטראקציה און-ליין עם ובין הסטודנטים. יותר ויותר מהלימוד יעשה ברשת.
שיתוף המידע האקדמי ברשת יהפוך להיות אונברסלי ( ראה Connexions) ונגיש לכל אחד. הסגל האקדמי יעמוד מול סטודנטים מתוחכמים, בעלי דעה ונגישות למידע באופן מיידי גם תוך כדי ההרצאה או השיעור. הרשתות החברתיות יכנסו לתוך חללי הלימוד בקמפוס ולא רק בבית (הגם ששם יתבצע חלק גדול ממנו).
אתרי האינטרנט של האקדמיה והשימוש שהיא עושה באינטרנט יהיו חייבים להדביק את הקדמה הן הטכנולוגית והן הרעיונית המתרחשת. על הסגל האקדמי להעמיק בנעשה ברשתות החברתיות, להבין את השפה החדשה וליישם את החוקים החדשים באתרי החוגים והמחלקות.
דוגמה מצוינת ומעשית להתאמת המוסד האקדמי לדור החדש ניתן לראות באוניברסיטת Purdue שבמדינת אינדיאנה ארה"ב; האוניברסיטה פיתחה את Hotseat - רשת חברתית בכיתה אשר מתקיימת במהלך השיעור בשיתוף הסטודנטים והסגל ומוגבלת לבעלי הרשאת שיתוף. בדומה לטוויטר המערכת מאפשרת תגובות מיידיות לנעשה בשיעור שיתוף כולם ומאפשרת חוויה לימודית מעצימה, מתן אפשרות למרצים לשפר את העברת השיעור בזמן אמת, ואף העשרת השיעור בשיחה המתבצעת ברשת במהלכו (שיחה שככל הנראה לא היתה יכולה להתקיים בדרך טובה אחרת).
רוצים לשרוד? – תתחילו ללמוד ... וליישם :)
בבלוג כבר התייחסתי לא מעט לדור ה Y, הוא Generation Y המפורסם. כתבתי על החשיבות הרבה שיש לשימוש ולנוכחות במדיה חברתית כדי לעורר בו עיניין, לערב אותו, לזכות באמונו ובנאמנותו. הכל נכון, אבל נכבדי היקרים בפתח עומד הדור החדש Generation Z, והוא מאפיל על קודמו בכל מובן כשזה מגיע לנגישות דיגיטאלית ובמיוחד לרשת האינטרנט. אם אתם רוצים להיות כאן עוד 5 שנים כדאי שתתחילו להתכונן...
Genration Z הוא הכינוי של ילידי אמצע שנות ה90 ועד 2009, או כפי שהם מוכרים בכינוים נוספים בניהם " Digital Natives" ו- " , .Net Generation". השמות אומרים הכל...
החברה הללו הם ללא ספק הדור הכי מקושר ומחובר שאי-פעם הסתובב על הכוכב שלנו, לרבים מהם ניסיון של חיים שלמים בשימוש בטכנולוגיות תקשורת ומדיה דיגיטאלית וחברתית. הם חיים ונושמים אינטרנט, טכנולוגיות מסרים מיידיים, מסרוני טקסט ומולטימדיה, נגני וידאו ומוזיקה, משחקי מחשב מתוחכמים, מכשירים ניידים וטלפונים חכמים. Generation Z אינו מוגבל למחשב האישי, הוא חיי באינטרנט ובעל כישורי מולטיטסקינג שלא נראו בדורות לפניו.
Generation Z יכולים לעבוד ביותר ממחשב אחד (נייח ונייד), לגלוש במספר דפדפנים, לראות טלביזיה, לנהל שיחה במסנג'ר עם מספר חברים, לענות לטלפון, להכין שעורים, לכתוב טוויטים ופוסטים וכל זה בו זמנית.
מומחי בניית אתרים למוסדות אקדמיים כיום עדיין מתמודדים עם האתגר אותו מציב בפניהם Generation Y (זכרו שרבים מחברי הסגל באוניברסיטאות כולל עדיין את Generation X שחלקו עדיין מתקשה בשימוש והבנת נושא הווב 2.0 (web 2.0) ככלל ומדיה חברתית בפרט). בעתיד הקרוב נראה יותר ויותר שימוש בכלי אינטראקציה און-ליין עם ובין הסטודנטים. יותר ויותר מהלימוד יעשה ברשת.
שיתוף המידע האקדמי ברשת יהפוך להיות אונברסלי ( ראה Connexions) ונגיש לכל אחד. הסגל האקדמי יעמוד מול סטודנטים מתוחכמים, בעלי דעה ונגישות למידע באופן מיידי גם תוך כדי ההרצאה או השיעור. הרשתות החברתיות יכנסו לתוך חללי הלימוד בקמפוס ולא רק בבית (הגם ששם יתבצע חלק גדול ממנו).
אתרי האינטרנט של האקדמיה והשימוש שהיא עושה באינטרנט יהיו חייבים להדביק את הקדמה הן הטכנולוגית והן הרעיונית המתרחשת. על הסגל האקדמי להעמיק בנעשה ברשתות החברתיות, להבין את השפה החדשה וליישם את החוקים החדשים באתרי החוגים והמחלקות.
דוגמה מצוינת ומעשית להתאמת המוסד האקדמי לדור החדש ניתן לראות באוניברסיטת Purdue שבמדינת אינדיאנה ארה"ב; האוניברסיטה פיתחה את Hotseat - רשת חברתית בכיתה אשר מתקיימת במהלך השיעור בשיתוף הסטודנטים והסגל ומוגבלת לבעלי הרשאת שיתוף. בדומה לטוויטר המערכת מאפשרת תגובות מיידיות לנעשה בשיעור שיתוף כולם ומאפשרת חוויה לימודית מעצימה, מתן אפשרות למרצים לשפר את העברת השיעור בזמן אמת, ואף העשרת השיעור בשיחה המתבצעת ברשת במהלכו (שיחה שככל הנראה לא היתה יכולה להתקיים בדרך טובה אחרת).
רוצים לשרוד? – תתחילו ללמוד ... וליישם :)