בניית אתרים – מה לפורד פיאסטה ולקהל היעד של אתר אקדמיה

בניית אתרים ופורד פיאסטה - קהלי יעד אקדמיים
אתם וודאי שואלים את עצמכם מה לחוג אקדמי ולפורד פיאסטה החדשה – נו טוב, לפי כותרת הפוסט אתם יודעים כבר שאנו מדברים על קהל היעד.

בפוסט קודם אודות השימוש במדיה חברתית הבאתי נתונים על השימוש המאסיבי שעושה דור ה Generation Y ) Y ) בסוג זה של מדיה. פורד הגדירה שזהו גם חלק מהותי מקהל היעד של מכונית הפיאסטה שלו. מן הסתם זהו כמובן גם קהל יעד מרכזי של האקדמיה (גילאי 18 – 24 ).

אז מה עשתה פורד להגיע לקהל והאם זה עבד? המשיכו לקרוא המפתחות בפנים.

אין זו חדשה מרעישה ששוק המכוניות האמריקאי נמצא כיום בשפל ובתחרות קשה ביותר (משהו מזכיר לכם את המצב הפיננסי של מוסדות האקדמיה אצלנו?). בתנאי שוק אלו קיבלה פורד החלטה אמיצה להעביר חלק ניכר מנתח השיווק של הפיאסטה אל המדיה החברתית על חשבון המדיה המסורתית (טלביזיה, עיתונות וכו'). גיימס פירלי, מנהל השיווק של חברת פורד טוען כי כיום "לא די שתאמר אז זה, אתה חייב לגרום לאנשים להגיד את זה אחד לשני".

קמפיין המדיה החברתית של פורד שהובל תחת ניהולו של סקוט מונטי, הדגיש את החשיבות של האינטראקציה עם הקהל, עדכונו ומתן משוב חוזר (זאת בניגוד לחברות אחרות שביססו את השיווק במדיה זו בעיקר על ניטור וניתוח הנתונים ברשת).

סקוט השיג יותר מפי 4 "עוקבים" (followers) יותר ממתחריו ויצר כך תוך זמן קצר יחסית "אפקט הילה" שגרר אחריו באופן טיבעי יותר כיסוי במדיה הכתובה והמשודרת. הכיסוי שנוצר במדיה העצים כמובן עוד יותר את מסת ה"עוקבים" ברשת, כך נוצרה לולאת שיווק ומודעות חזקה ואפקטיבית.

במסגרת הפעילות ברשת החברתית למשיכת קהל היעד השתמשה פורד ב 100 אבירי מוצר (או סוכני מוצר.) להם נתנה את הרכב והם כתבו את חוויותיהם בבלוגים ובטוויטר. ביין השאר יזמה פורד גם תחרות סרטוני וידאו על מכונית פיאסטה אשר משכה אלפי העלאות וציוצים (טוויטים), ו"הרוויחה" טפטוף שוטף של באז בטוויטר וכיסוי נרחב בבלוגים ברשת. עלות פרסום המביא לחשיפה בקנה מידה דומה במדיה המסורתית היתה כמובן נמדדת במיליוני דולרים.

בניית אתרי אקדמיה - אתר קמפיין של פורד פיאסטה

הישגי הקמפיין:

  • בתום ששת חודשי הקמפיין נספרו 25,408 סרטוני וידאו בyoutube שתויגו כ"פורד" ולמעלה מ- 40,000 תמונות ב- Flicke.
  • 4.3 מיליון צפיות בסרטוני פורד
  • למעלה מ 500,000 צפיות ב- Flicke
  • למעלה מ 3 מיליון טוויטים
  • והחשוב ביותר – כ 50,000 התעניינו בקניית המכונית כאשר 97% מהם לא היו בעלי מכונית פורד קודם לכן.

סיכום:
  • 25% מתקציב השיווק של פורד מושקע במדיה דיגיטאלית ו - מדיה חברתית.
  • פורד היא חברת המכוניות האמריקאית היחידה שלא נאלצה לקחת הלוואה ממשלתית.
  • 37% מאוכלוסיית Generation Y בארצות הברית היו מודעים למכונית הפורד פיאסטה דרך רשתות חברתיות ברשת עוד טרם השקתה הרשמית של המכונית..
  • Generation Y מהווה חלק ניכר מקהל היעד של האקדמיה, המקום למצוא אותו (ביחס ROI הטוב ביותר) הוא ברשתות חברתיות. באמצעות אסטרטגיה נכונה, ניתן לערב את הקהל ולטפח את מידת האמון והנאמנות שלו.

רוצים עוד סטודנטים? תתחילו לעבוד כמו שצריך במדיה החברתית, תהיו יצירתיים, אמינים ותנו לקהל שלכם לקדם אתכם. בניית אתרים עבור מוסדות אקדמיים אינו מספיק כדי לשבות את קהל היעד, אתרי אקדמיה מהווים את הבסיס לפעילות ברשת אך המדיה החברתית חשובה כדי למשוך אליהם את הקהל. במידה והפעילות במדיה החברתית מתוכננת נכון, חלק מרכזי ממנה מתבצע באמצעות קהל היעד עצמו, כפי שטוענים במאקדונלד: מנהל המדיה החברתית שלנו הוא הלקוח.