בפוסטים קודמים בבלוג התייחסתי לגלגל התנופה שהובילו המכללות ביחס לחשיבה השיווקית (מיתוג, ארכיטקטורת מידע, קידום אתרים וכו') של הסביבה האקדמית בארץ.
המכללות האקדמיות היו מהירות יותר בכניסה לעולם השיווק ברשת ובניצול אתרי האינטרנט שלהם ככלי לגיוס סטודנטים ותורמים בסביבה תחרותית ובתנאי שוק משתנים (תקציבית, תפישתית, מספר שחקנים בשוק וכו'). המכללות הבינו ראשונות כי חשוב ליצר שפה חזותית מקצועית שתעביר את חוזקות המותג שלהם ויבדלו אותו.
למכללות האקדמיות חשיבה עסקית יותר מאשר לאוניברסיטאות ועל כן אתריהן מכוונים מכירה ופניה ישירה לקהלי היעד.הפעם אתייחס לפעולות הקשורת באתר עצמו בלבד ללא קשר עם רישות ורכיבים הקשרים למדיה חברתית
SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון: case study.
דוגמה מצוינת לשימוש באתר אינטרנט לצורך קידום שיווקי ומכירתי הוא ללא ספק אתרה של SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. אתר המכללה שעלה לפני מספר חודשים מבוסס על חשיבה רבה ואיפיון צרכים מסודר ועבודת מיתוג מקצועית. האתר הוא תולדה של שיתוף פעולה הדוק בין נציג המכללה, חברת המיתוג jwt_digital וחברת ICS בניית אתרים.
הצוות של jwt_digital בניצוחו של עומר זייגרמן היה מופקד על בניית מיתוג למכללה בעוד ICS הייתה אחראית על תרגום מיתוג זה לשפה חזותית מתאימה לצורך בניית אתר המכללה. חשיבה משותפת של אנשי השיווק, הקידום והקריאיטיב של החברות בהובלת דורון ברסלבסקי פסיכולוג ארגוני, חברתי תעשייתי (ומנכ"ל משותף ב ICS) קבע את הרכיבים וארכיטקטורת המידע הנדרשים באתר.
יישום המיתוג:
האתר עושה שימוש ברור בלוגו החדש, בצבעי המכללה, ההכוונה הויזואלית, ערכי המותג וכמובן הסלוגן "תתחברו לרעיונות גדולים" שנקבעו בתהליך מיתוג מקצועי. הקונספט הויזואלי משלב מבוסס על השפה החזותית שנקבעה לאתר ומשווה לו מראה היי טקי. הקונספט נעזר בקטע ויזואלי גדול המסייע לסטודנטים להזדהות עם המכללה בדרך בלתי אמצעית (תחושת בטן).

הצפת ה - lines of business:
האתר משלב רצינות אקדמית עם חשיבה עסקית ברורה ובדומה לחברות גדולות הוחלט על הצפת תחומי העסוק האקדמיים המרכזיים של המכללה לדף הבית. אלו למעשה ה lines of business של המכללה וחשוב להדגישם.
ארכיטקטורת מידע
חלוקה לשלושה סרגלים על פי קבוצות תוכן רלבנטיות: קהלי יעד, סרגל שירות, ו- lines of business.
ארכיטקטורת מידע בחלוקה נכונה מסייעת לגולשים ובה בעת לאינדוקס ודירוג במנועי החיפוש.
קוביית יח"ץ, פרסום ובטחון תעסוקתי לסטודנט.
שילוב של הפנייה להכוון תעסוקתי המקנה ביטחון ומענה לצורך לסטודנט המתעניין. קשרי תעשיה – גם פה פניה חברתית, ועניינית כאחת המסייעת במיצוב המכללה כגורם שותף בתעשייה בארץ הדורת רמה מקצועית ואיכות אקדמית.
אפשרות לבאנר פרסומי מתחלף לאורך זמן לקידום נושאים שונים שיעלו בהווה ובעתיד.
פיסקת תוכן וחדשות
פסקה קצרה וחשובה אודות המכללה מסייעת לגולשים לאתר להבין בבירור שהגיעו למקום הנכון ויתרה מזאת מסיעת למנועי החיפוש.
טיקר חדשות לקידום מטרות המכללה ושירות קהלי היעד
פוטר קידום אתר SEO
הצפה נוספת של נושאים מרכזיים לצורך קידום אתר המכללה במנועי חיפוש והנגשה לקהלי היעד וכמובן שוב אפשרות ליצירת קשר (טלפונית ואון-ליין).
המכללות האקדמיות היו מהירות יותר בכניסה לעולם השיווק ברשת ובניצול אתרי האינטרנט שלהם ככלי לגיוס סטודנטים ותורמים בסביבה תחרותית ובתנאי שוק משתנים (תקציבית, תפישתית, מספר שחקנים בשוק וכו'). המכללות הבינו ראשונות כי חשוב ליצר שפה חזותית מקצועית שתעביר את חוזקות המותג שלהם ויבדלו אותו.
למכללות האקדמיות חשיבה עסקית יותר מאשר לאוניברסיטאות ועל כן אתריהן מכוונים מכירה ופניה ישירה לקהלי היעד.הפעם אתייחס לפעולות הקשורת באתר עצמו בלבד ללא קשר עם רישות ורכיבים הקשרים למדיה חברתית

דוגמה מצוינת לשימוש באתר אינטרנט לצורך קידום שיווקי ומכירתי הוא ללא ספק אתרה של SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. אתר המכללה שעלה לפני מספר חודשים מבוסס על חשיבה רבה ואיפיון צרכים מסודר ועבודת מיתוג מקצועית. האתר הוא תולדה של שיתוף פעולה הדוק בין נציג המכללה, חברת המיתוג jwt_digital וחברת ICS בניית אתרים.
הצוות של jwt_digital בניצוחו של עומר זייגרמן היה מופקד על בניית מיתוג למכללה בעוד ICS הייתה אחראית על תרגום מיתוג זה לשפה חזותית מתאימה לצורך בניית אתר המכללה. חשיבה משותפת של אנשי השיווק, הקידום והקריאיטיב של החברות בהובלת דורון ברסלבסקי פסיכולוג ארגוני, חברתי תעשייתי (ומנכ"ל משותף ב ICS) קבע את הרכיבים וארכיטקטורת המידע הנדרשים באתר.
יישום המיתוג:
האתר עושה שימוש ברור בלוגו החדש, בצבעי המכללה, ההכוונה הויזואלית, ערכי המותג וכמובן הסלוגן "תתחברו לרעיונות גדולים" שנקבעו בתהליך מיתוג מקצועי. הקונספט הויזואלי משלב מבוסס על השפה החזותית שנקבעה לאתר ומשווה לו מראה היי טקי. הקונספט נעזר בקטע ויזואלי גדול המסייע לסטודנטים להזדהות עם המכללה בדרך בלתי אמצעית (תחושת בטן).

הצפת ה - lines of business:
האתר משלב רצינות אקדמית עם חשיבה עסקית ברורה ובדומה לחברות גדולות הוחלט על הצפת תחומי העסוק האקדמיים המרכזיים של המכללה לדף הבית. אלו למעשה ה lines of business של המכללה וחשוב להדגישם.
ארכיטקטורת מידע
חלוקה לשלושה סרגלים על פי קבוצות תוכן רלבנטיות: קהלי יעד, סרגל שירות, ו- lines of business.
ארכיטקטורת מידע בחלוקה נכונה מסייעת לגולשים ובה בעת לאינדוקס ודירוג במנועי החיפוש.
קוביית יח"ץ, פרסום ובטחון תעסוקתי לסטודנט.
שילוב של הפנייה להכוון תעסוקתי המקנה ביטחון ומענה לצורך לסטודנט המתעניין. קשרי תעשיה – גם פה פניה חברתית, ועניינית כאחת המסייעת במיצוב המכללה כגורם שותף בתעשייה בארץ הדורת רמה מקצועית ואיכות אקדמית.
אפשרות לבאנר פרסומי מתחלף לאורך זמן לקידום נושאים שונים שיעלו בהווה ובעתיד.
פיסקת תוכן וחדשות
פסקה קצרה וחשובה אודות המכללה מסייעת לגולשים לאתר להבין בבירור שהגיעו למקום הנכון ויתרה מזאת מסיעת למנועי החיפוש.
טיקר חדשות לקידום מטרות המכללה ושירות קהלי היעד
פוטר קידום אתר SEO
הצפה נוספת של נושאים מרכזיים לצורך קידום אתר המכללה במנועי חיפוש והנגשה לקהלי היעד וכמובן שוב אפשרות ליצירת קשר (טלפונית ואון-ליין).